6/04/09

ANEKDOT 72...

(gambar hiasan je - bukan makhluk ni...)


NAK KAHWIN...NAK KAHWIN
(tapi tak ada pasangan...)

Seorang pemuda datang berjumpa seorang Ustaz untuk meminta nasihat.

Pemuda : Ustaz... Kenapa susah sangat saya hendak bertemu jodoh saya? Sampai sekarang saya belum pernah ada kekasih...
Ustaz : Perempuan yang menjadi idaman kamu?

Pemuda : Saya mahukan seorang gadis yang putih, cantik, tinggi, pintar, penyayang dan mencintai saya sepenuh hati...
Ustaz : Ohhh ... kalau begitu kamu harus melaksanakan petua '3B.

Pemuda: Apa maknanya Ustaz?
Ustaz: 'B' yang pertama adalah 'BERUSAHA'... apakah kamu sudah banyak berusaha?

Pemuda : Sudah terlalu banyak Ustaz... sudah merata tempat saya pergi untuk mendapatkan seorang gadis...
Ustaz : Kalau begitu kamu kena laksanakan 'B' yang kedua, iaitu 'BERDOA' dan juga 'BERPUASA'

Pemuda : Sudah. Setiap kali saya berdoa selepas selesai solat... saya juga akan berpuasa setiap hari Isnin dan Khamis ...
Ustaz : Nampaknya kamu sangat perlu melaksanakan B yang ketiga.
Pemuda : Apa itu Ustaz! ?

Ustaz : BERCERMIN!

Nota hujung: Susahnya nak dapat jodoh yang ngam
Sumber: Emel daripada sahabat



1 ulasan:

Aishah Zl berkata...

kelakar~ :) cikgu ape khbar?sekrg kat sekolah ade ape ape cerita yg menarik tak?:D