24/05/09

ANEKDOT 92...

EKSPRESI TEE

Sesuatu yang menarik sejak akhir-akhir ini - baju tee dijadikan alat komunikasi untuk meluahkan perasaan. Ekspresi tanpa bahasa lisan sudah pasti mengundang pelbagai tafsiran pembacanya.
Yang menariknya, tulisan pada tee menggunakan retorik bahasa yang menarik di samping mainan tona warna yang mampu menuntut perhatian.

Bersediakah anda untuk menjadi pemakainya..?


(luahan cinta...tanpa suara)

(mengusik pembacanya)


(luahan berani)


(berterus terang...?


(desperados...kecian die!!!)


(masih ingat pada ibu!!!)

Nota hujung: Apa kata anda? Ada berani?
Sumber: Jalan-jalan pasar malam.

9 ulasan:

xiiinam berkata...

...cklah jarang pakai baju T, kecuali masa sukan atau bersenam.Itupun cuma ada gambar lencana sekolah..he..he..

Anak bujang tunggal ckLah yang baru darjah 6 tu, dari kecil suka pakai baju T hitam polos....

Ada tulis atau ada watak kartun sekecil duit syiling pun dia tak mau...

Apatah lagi kalau tertulis pernyataan berani macam dalam gambar tu...

...macam-macam cara meluah rasa ya...

MUNSYI ragbar berkata...

Dulu-dulu koleksi baju tee memang kegemaran saya...

Sejak keboroian berlaku - baju tee dah jadi hiasan almari je -

yang dapat percuma masih dlam plastik - momento waktu pencen nanti ( laa... lama lagi tu...!)

manalah tau kot boleh buka kedai jual baju tee...he... he... he...

xiiinam berkata...

'Sejak keboroian berlaku..'

Hi..hi..hi...
Semalam kami hadiri slot LADAP-Senam Seni Malaysia. Jurulatih kami gunakan istilah "fenomena lebihan muatan" untuk menggambarkan maksud frasa di atas...hi..hi..hi..

MUNSYI ragbar berkata...

cklah...

xpe boroi atau lebih muatan...
yg penting - badan sihat - solat kuat - otak ligat - kerja tepat.

Nk ikut contoh cklah melayan anak-anak didik.

Amin...

Ayen berkata...

Org yg muke x malu je pakai baju gitu.Klu saye bg rm50 pun x pakai,ihiks...

ku tak sempurna berkata...

orang yang yakin diri je selalunya berani pakai baju camni...

aku??
berani kot..

hik hik hik...

cinta berkata...

cikgu,comel la t's nya.
:D
kat mane ni?

MUNSYI ragbar berkata...

Ayen...

RM 50 tu duit tu...
jangan tak ambil - rugi
pakai sekejp utk posing dah laaaa

KTS...
Bagi kat den address kao.
Nanti den hantar baju-tee niii...

ambil gambar pastu posting kat blog..

Aaa ...cun nya!

KTS? ada berani?


Cinta...

ni kat sekitar pasar malam
di bandar Kuantan


berminat ke nak pakai?


Tabik spring kalau berani...

kirana berkata...

Tak sudi lak Kirana nak pakai t-shirt cam gini. Mcm tak senonoh jerr...