7/06/09

ANEKDOT 99...

CIKGU DULU, CIKGU SEKARANG...


Pertemuan antara cikgu sekolah zaman dulu dan cikgu sekolah zaman sekarang...

Cikgu Zaman Dulu : Aku masa mengajar dulu.... sesiapa yang salah satu perkataan dalam karangan... aku suruh murid aku buat balik karangan tu.. bukan 1 salinan tapi 8 salinan....

Cikgu Zaman Sekarang : Sama lah juga... aku suruh dia buat 2 salinan je.. tapi besok aku kena penumbuk 2 kali daripada bapak dia... bapak dia sound aku gila ke suruh salin balik karangan tu...

Cikgu Zaman Dulu : Ish... kalau zaman dulu... murid-murid aku yang tak patuh disiplin aku rotan je.. kalau murid aku pakai baju ketat ke... seluar ketat ke... aku koyakkan...

Cikgu Zaman Sekarang : Sekarang tak perlu susah-susah nak koyak... belum pakai yang ketat-ketat dah terkoyak pun... contohnya kau cuba tengok aku ni, kain aku pun terbelah sampai ke peha... inikan murid aku?

Cikgu Zaman Dulu : Dahsyat-dahsyat... masa dulu-dulu mana ada murid-murid sambut hari guru... tapi semua murid hormat pada guru... dia orang ingat kat guru..

Cikgu Zaman Sekarang : Sebab murid-murid sekarang semua lupakan guru... Hari guru tu cuma nk bagi murid-murid ingat kan guru je... besok2 dia orang lupalah balik...

Cikgu Zaman Dulu : Teruk lah zaman sekarang... dengan mak bapak tak tau nak jaga anak... cikgu pun tak ikhlas nak mengajar... macam mana murid nak maju...

Cikgu Zaman Sekarang : Tak maju apanya... pergi sekolah bawak handphone.. handphone canggih pulak tu....ada kamera... lagi pun murid sekarang ni... dah pandai buat video... banyak yang cita-cita nak jadi pengarah... dah maju apa..?

Cikgu Zaman Dulu : Hmm....cikgu dengan anak murid pun sama...



Nota hujung: Jangan pula ada yang tersinggung...
Sumber: Emel...

3 ulasan:

ku tak sempurna berkata...

ekao cikgu dulu ko cikgu sokarang??

xiiinam berkata...

Salam...
Salam....



Ku ingin tumpang beraksi di gelanggang selalu-selalu..


apakan daya...





Line tumpang orang ni...


curi-curi...


Broadband ckLah hancur...anak bawa pergi kem...



Err...ckLah cikgu masa hadapan...

EmberPen berkata...

apa kata cikgu buat converzasi antara murid skrg dgn murid dlu plak? mesti bbeza kan?
hahaha