10/06/09

ANEKDOT 100...

APAKAH ITU ANEKDOT...

Hari ini dah cukup anekdot ke-100, walaupun n3 sebenarnya dan 132. Sewaktu mula-mula berblogging, niat sebenarnya hanya nak belajar. Dah ada orang nak ajarkan maka saya mulalah berblog...
Banyak pengunjung yang bertanyakan tentang nama blog ini. Bukan ada apa-apa yang istimewa - hanya kisah lawak tentang bahasa - santai dan bersahaja supaya ada yang dapat dipelajari, setidak-tidaknya.

Nak tahu makna anekdot...?

Sila baca di bawah...hehehe.
Samalah kita - awak malas buka kamus, saya tak berapa rajin nak menaip
( kan tengah cuti-cuti Malaysia ni!!!)
Nak tahu juga nama MUNSYI ragbar...?

MUNSYI...
watikah daripada Dewan Bahasa dan Pustaka...
(tengok kat bawah - wajah terpaksa dikaburkan...kureng tampan dan untuk keselamatan)

Ragbar...
akronim nama saya...nama sebenar! R.A.G.
bar ...
saja nak bagi sama. Tu aje...


Soalan-soalan lain, malas nak jawab -
nanti banyak terdedah identiti...bahaya!!!


Nota hujung: Line sekarang aaamaaat perlahaaaaaaaaan - sebab sedang bercuti.
Sumber : Diri sendirilah!

5 ulasan:

ku tak sempurna berkata...

macam lain yo muko ekao dlm sijil tu?? tunjukla bebetul :D
.
.
.
.
.
.
.
.
tahniah... dah 100 anekdot.. bolehlah belanjo den... :D

tak habis lagi ko cuti?? huhuhu... pulanglaaaaahhhh

MUNSYI ragbar berkata...

KTS...

mmg la muka kat sijil tu lain...dh touch up!!! hehehe.

Kalo rajin, imbas ke anekdot 16.

hehehe...tu lah tuan punyo blog nieee...

Tgk puas2, lepas ni den nak tutup muko den ni - mcm KTS buat.

Yunus Badawi berkata...

Tahniah dah 100 anekdot. Teruskan berkarya.

Kenapa nak sorokkan muka? Awak kan ensem. Kongsikan nikmat Tuhan dgn yg lain ahaks

xiiinam berkata...

..saya aku dah terlanjur 'mengekspose' diri...
Tak boleh undur dah...
Tapi InsyaAllah.....rakan-rakan bloger saya baik-baik belaka....kerana saya cuma memilih yang baik....

MUNSYI ragbar berkata...

Yunus B
Kenalah sorokmuka...nanti 'over-expose' dah jadi selebriti...

lagipun saya...'low-profile'
(hmmm...hmmm)

CkLah
wah...lama benar becuti.

Wajah macam cKlah senang mata orang melihatnya...tenang je