17/05/10

ANEKDOT: 157 -PREJUDIS LELAKI TERHADAP PANDANGAN PEREMPUAN

(gambar hiasan - Lelaki handsome pada pandangan sesetengah orang)


Kalau lelaki handsome pendiam
Perempuan akan cakap: woow, cool giler...

kalau lelaki tak handsome pendiam
Perempuan akan cakap: eh perasan bagus...

kalau lelaki handsome berbuat jahat
Perempuan akan kata: nobody's perfect

kalau lelaki tak handsome berbuat jahat
perempuan akan cakap: memang... muka pun macam pecah rumah!

kalau lelaki handsome menolong perempuan yg diganggu
perempuan akan cakap: wah, machonya.. macam hero filem!

kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang diganggu
Perempuan akan kata: entah-entah kawan dia...

kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: sepadan sangat...

kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: mesti kena bomoh perempuan tuh!

kalau lelaki handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata: jangan sedih, kan saya ada..

kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata:...terdiam, (tapi telunjuknya meliuk-liuk dari atas ke bawah, patutlah, tengok saja luarannya)...

kalau lelaki handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: perasaannya halus...penuh kasih sayang

kalau lelaki tak handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: sesama keluarga memang harus menyayangi...

kalau lelaki handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: matching... hebat luar dalam

kalau lelaki tak handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: bang, bosnya mana?...


kalau lelaki handsome tak mau bergambar
perempuan akan cakap: pasti takut kalau-kalau gambarnya tersebar


kalau lelaki tak handsome tak mau bergambar
perempuan akan kata: tak sanggup melihat hasilnya ya?...

kalau lelaki handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap: ini barulah lelaki gentlemen

kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap: naluri pembantu, memang begitu...


kalau lelaki handsome bersedih hati
perempuan akan cakap: let me be your shoulder to cry on

kalau lelaki tak handsome bersedih hati
perempuan akan kata: kuat nangis!! lelaki ke bukan ni?

yg mana satu nak pilih???
tepuk dada tny selera...


Nota hujung: apa-apa sajalah
Sumber: Humor dan Lawak

4 ulasan:

Ku Tak Sempurna berkata...

hikhikhik
hikhikhik

sakit perut gelak... terserlah kebenarannya.. opocot! :P

.
.


'handsome' is in the eye of the beholder .. lelaki dlm gmbr tu hensem 'sikit'.. pd pndgn den
ekao hensem 'banyak'...

:D

oh.. jgn sorok muka.. puji sikit je tu :P

MUNSYI ragbar berkata...

ktsku...
ekao ni selalu bona muji den...

Malulah den...

(kan berdosa mengeji ciptaan Ilahi ni)
jd...puji ajolah.

xiiinam berkata...

Kalau PakZahan dangan ckLah...orang kata 'bagai Dato' K dengan Dato' Siti' He..he..

Dari segi umur sajalah.....kerana beza umur kami yang banyak. Dari segi lain....sezarah pun tiada....

(PakZahan dah sampai usia persaraan...sedang cklah 13 tahun lagi baru sampai persaraan pilihan pertama)

MUNSYI ragbar berkata...

cklah...

Sy dh tgk gambar "close-up" cklah...
taklah berusia sangat...

yg penting apa kata hati dan minda
untung Pak Zahan...!