30/01/11

ANEKDOT 194:DESPERADOS GATAL NAK BERKOMITMEN



Suatu hari pada minggu lepas, tersusun di atas mejaku beberapa helai baju - T yang menarik. Entah siapa yang punya.

"Aku nak kahwin... aku nak kahwin... "
tiba-tiba terpacul dari mulut sahabatku
ketika aku bertanya tentang baju itu.

"Kenapa tiba-tiba saja, dulu kata "confirmed bachelor" aku menyergah.

"Aku terbuka hati nak kahwin, apabila tengok pengantin baru ni."
(sahabatku ini seorang jurufoto perkahwinan).

Rupa-rupanya dia sengaja membeli kesemua baju - T ini
untuk dipakai seiap kali ada tugasan mengambil gambar pengantin.

(manalah tahu ada yang terbaca iklan yang terpampang di dadanya)



Terfikir juga aku - semudah itukah mencari teman hidup?

Inilah kata-kata penjelasannya kepada aku
selepas balik dari rumah orang kenduri kahwin



melalui baju - T yang dibelinya.



(aku takut perempuan - ekspresi melalui baju - T mungkin satu cara)


(aku simpan dalam hati - dakaplah aku)


(aku akan cuba tanya - apabila aku dah mula mengenalinya)



Nota hujung: Ada sesiapaberminat?
Sumber: Baju -T kawanku.

6 ulasan:

Ku Tak Sempurna berkata...

betul ke baju kawan? bukan baju sendiri?? hikhikhik

.
.

beli kat mana? nak beli gak laaa.. terutama baju yg ke-1 tu... nak pakwe yg pandai masak, pandai menjahit, pandai mengemas

.
.

hihihi

MUNSYI ragbar berkata...

Kts

Den tak muat pakai baju T , mcm pembalut nangka masak nanti.


hehehehehe...

bukan ekao dah ada baju tu?

MiLanGurLz berkata...

waahhh...
blanjo laa saye sehelai~ :)

MUNSYI ragbar berkata...

Milan..
Nok blanjo lagu mano?
Baju tu hok oghe lain...

~M-i-M~ berkata...

haha...ye lar cikgu...
biar kawen awal,jgn kawen lwat sgt...
tkut nnt saham jatuh....
huhu

MUNSYI ragbar berkata...

mim

Jom kawin...
oops...dah lulus kursus kahwin?