9/08/10

ANEKDOT 168 - KAU YANG KUPANGGIL SAYANG

(Sayang cinta monyet)

Setelah beberapa lama berbual dengan seorang kawan yang telah lama berkahwin tiba-tiba terpacul soalan begini.

"Min, apa panggilan yang sesuai untuk buah hati setelah kami berumah tangga nanti?"
"Panggillah apa saja yang sesuai...sebagai tanda kasih sayang dan menghormatinya sebagai isteri."
"Susah juga tau...sebab aku nak panggilan ni berkekalan. Apa pendapat kau panggilan yang sesuai?"
"Aku ada kisah kawan lama aku yang berkahwin atas pilihan ibu bapa mereka. Begini kisahnya..."

Ajis menjemput kawan-kawannya untuk makan malam di rumahnya. Aku mendengar dia memanggil isterinya...sekejap Sayang...sekejap Darling...aku pun terus menegurnya.

"Wah, hebatlah kau! Walaupun dah berpuluh tahun kawin panggilan Sayang tu masih berkekalan. Masih hangat macam orang bercintalah kau Ajis."

Ajis menarik aku ke tepi.

"Sebenarnya... aku terlupa nama betulnya...Nak tanya bimbang pulak dia kecil hati...merajuk!"

"Ooo, panggilan ni sebagai penyelamat la ya...?"

"Heheheheh..."

Sumber: Kisah kawanku
Nota hujung: Hanya kau yang kupanggil Sayang.

4 ulasan:

Yunus Badawi berkata...

Kalau namapun tak ingat no IC lagilah hahaha

Slmt berpuasa.

Ku Tak Sempurna berkata...

ooooooooooooooo... patutla....
panggilan penyelamat rupanya!! :P ada no tepon isteri ajis tak?? nak bgtau hal ni!

hihihi


.
.


errr... bertuahnya org yg ekao pggl sayang tu.. :D

MUNSYI ragbar berkata...

ktsku...

Memang!!!
Ekao memang bertuah...!
hiks...hiks...hiks

MUNSYI ragbar berkata...

YB..

No keto den boleh la ingat...

Selamat menghidupkan malam.